Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

ΥΑΜΑΗΑ ΒW’s 125:Kαι.. On και.. οff... scooter

Το BWs 125 της Yamaha είναι ένα scooter χαρακτηριστικής εμφάνισης που χρησιμοποιεί αερόψυκτο, τετράχρονο κινητήρα 125 κ.εκ. και φοράει μεγάλα ελαστικά παντός εδάφους. Πρόκειται για ιδιαίτερης εμφάνισης σκούτερ, που μετατρέπει σε άνετο περίπατο την οδηγική ζούγκλα των πόλεων.

Διαθέτει πλαίσιο κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής με σωλήνες στρογγυλής διατομής, που οι σχεδιαστές της Yamaha αφήνουν ακάλυπτο από πλαστικά σε πολλά σημεία του.
Για την εμπρός ανάρτηση χρησιμοποιείται ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι, στο επάνω τμήμα του οποίου έχουν τοποθετηθεί φυσούνες προστατεύοντας την ανάρτηση από σκόνες και χώματα. Οι τροχοί είναι 12 ίντσων με ελαστικά all terrain. Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει ένα δισκόφρενο εμπρός με δίσκο διαμέτρου 220 χιλ. που συνδυάζεται με ένα ταμπούρο 150 χιλ. πίσω.


Ήταν πολύ έξυπνη η κίνηση από πλευράς Yamaha να δώσει στο BW’s χαρακτήρα οχήματος παντός εδάφους. Τα χοντρά λάστιχα με τα τακούνια, εκτός από την πρακτική εφαρμογή που έχουν στο χώμα, δίνουν την εντύπωση ότι προσφέρουν και μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο, τις λακκούβες και το φρενάρισμα.

Το ύψος της σέλας είναι μέτριο 780 χιλ., το πλάτος της είναι μειωμένο στο μπροστινό τμήμα και αυξημένο προς τα πίσω. Έτσι οι πιο κοντοί αναβάτες θα πρέπει να κάθονται στο μπροστινό μέρος ενώ οι κανονικοί στο ύψος αναβάτες προς το μέσον της, για να έχουν σίγουρο πάτημα στο δρόμο. Οι διαστάσεις του σκούτερ είναι μικρές. Το BWʼs έχει πολύ ελαφριά αίσθηση, 121 ονομαστικά κιλά γεμάτο. Τα στήσιμο του σκούτερ στο κεντρικό σταντ είναι πολύ εύκολο. Ο οδηγός τοποθετείται μέσα και πάνω από το σκούτερ. Αισθάνεται μέσα κυρίως λόγω του ψηλού τιμονιού.

Αν και το τιμόνι-καθρέπτες είναι στο ίδιο ύψος με τους καθρέπτες των αυτοκινήτων-SUV, το μικρό πλάτος του σκούτερ θα βοηθήσει τον οδηγό να περάσει άνετα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Προσοχή λίγο με την εξάτμιση, που εξέχει. Το κόψιμο του τιμονιού δεξιά-αριστερά στους επιτόπιους ελιγμούς είναι αρκετά καλό, αν και το μεγάλο πλάτος του δίνει την εντύπωση ότι ο τροχός κόβει πολύ περισσότερο. Οι μικρές διαστάσεις και η ευελιξία του στιβαρού BWʼs θα βοηθήσουν τον οδηγό να αντιμετωπίσει εύκολα τα όποια κυκλοφοριακά προβλήματα. Το πρόβλημα με αναβάτες άνω των 1,80 είναι ότι όταν στρίψει πλήρως το τιμόνι, τα άκρα του βρίσκουν πάνω στα πόδια τους (κρέμονται και τα φλας από κάτω), άρα το πόδι, είτε πρέπει να τραβηχτεί προς το εσωτερικό της ποδιάς, είτε να κατέβει στο δρόμο.

Στην πράξη με τέρμα ανοικτό το γκάζι από στάση, μπορεί να μην μεταμορφώνεται μεν σε “σφαίρα”, κινείται όμως σαφώς ταχύτερα, φεύγει γρήγορα στα φανάρια και αφήνει αρκετούς “ανταγωνιστές” πίσω του. Η πολύ ομαλή και προοδευτική μετάδοση προσφέρει εντονότερη επιτάχυνση μετά τα 20 χ.α.ω και η “ώθηση” αυτή διατηρείται μέχρι τα 75 χ.α.ω. Πάνω από τα 75 χ.α.ω το BW’s αποκρίνεται στο άνοιγμα του γκαζιού ράθυμα, ανεβάζοντας στροφές αργά, μέχρι τα 105 χ.α.ω που είναι και η τελική του. Σε ελαφριά ανωφέρεια η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 95 χ.α.ω. ενώ σε αντίστοιχη κατωφέρεια αυξάνεται στα 110 χ.α.ω.. Δεν υπάρχει μανιβέλα.

Βέβαια, δεν ενδείκνυται για χρήση στον αυτοκινητόδρομο, καθώς περιορίζεται από την μικρή τελική του.


Τα φρένα είναι πολύ καλά. Το μπροστινό δισκόφρενο των 189 χιλ. συνδυάζεται με μονοπίστονη δαγκάνα. Παρέχει δυνατό φρενάρισμα με καλή αίσθηση και καλό αρχικό δάγκωμα, ενω πίσω έχει τοποθετηθεί ένα ταμπούρο 150 χιλ.. Είναι πολύ γραμμικό και σχετικά αδύναμο σε ασφάλτινους δρόμους, ιδανικό για χώμα.

Η νέα τιμή είναι κατά 400€ χαμηλότερη από την προηγούμενη – για την απόκτηση του νέου BW’s απαιτούνται μόλις €2.490. Τα διαθέσιμα χρώματα είναι λευκό και μαύρο.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας Τετράχρονος, αερόψυκτος, 4 βαλβίδες
Χωρητικότητα 125cc
Μέγιστη Ισχύς 9 hp @ 7500σ.α.λ
Μέγιστη Ροπή 9.6 Nm @ 6000 σ.α.λ.rpm
Μπροστινό ελαστικό 120/70-12
Πίσω ελαστικό 130/70-12
Ύψος σέλας 780 εκ.
Βάρος (πλήρες υγρών) 121 κιλά
Ρεζερβουάρ 6,0 λίτρα



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου