Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

Mercedes C Class Coupe 180: Γοητεύει οδηγό και επιβάτες της!

Όμορφο, στιβαρό, άνετο, φιλικό, με εξαιρετική ηχομόνωση, κατανάλωση που στην εθνική μπορεί να είναι και λίγο κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. (βάσει του "trip computer") με συγκρατημένη οδήγηση, υψηλή ποιότητα κύλισης, εξαιρετική αίσθηση ποιότητας, φιλικότατη συμπεριφορά, η C Coupe 180 έχει όλα τα φόντα να γοητεύσει τον οδηγό και τους επιβάτες της.

Κάτω από το καπό, συναντάμε τη γνωστή φυσιογνωμία του τουρμπάτου πλέον κινητήρα των 1,8 λίτρων, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 156 ίππους. Συνδυάζεται δε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει απλώς καλή αίσθηση και χειρίζεται πολύ καλά τη δύναμη, αν και θα θέλαμε τις σχέσεις ελάχιστα πιο κοντές. Η ιπποδύναμη μπορεί να μην εντυπωσιάζει αρχικά, αλλά στην πραγματικότητα είναι απολύτως ικανοποιητική για έναν οικογενειακό έως σβέλτο ρυθμό. Το αυτοκίνητο δεν είναι σε καμία περίπτωση αργό ή δυσάρεστο αναλογικά και με το βάρος και την κατηγορία του. Μας εξέπληξε μάλιστα πολύ θετικά με τη δύναμη και τη ροπή του.

Το μόνο σημείο που θα ζητήσεις το κάτι παραπάνω είναι αν θέλεις να οδηγήσεις με πιο σπορ ρυθμούς, εκεί που θα θελήσεις περισσότερη απόκριση και δύναμη στο πάτημα του γκαζιού δηλαδή. Με την C 180 Coupe θα ταξιδέψει κανείς γρήγορα, θα προσπεράσει και εύκολα και γρήγορα, δεν θα νιώσει δυσαρέσκεια σε κανένα σημείο, ενώ και στον επαρχιακό η ευρωστία του κινητήρα ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό. Εμείς πάντως δεν αισθανθήκαμε ότι μας περιορίζει καθόλου στο διάστημα της κοινής μας πορείας.



Είναι όμως και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου που σε παροτρύνει να νιώσεις ικανοποίηση ούτως ή άλλως. Ο μεστός κινητήρας μπορεί να μην κολλάει την πλάτη σου στο κάθισμα, αλλά ταιριάζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και δημιουργούν μαζί ένα εξαιρετικό σύνολο. Η C Coupe είναι πιο σπορ ρυθμισμένη από τις υπόλοιπες C-Class, αλλά ο χαρακτήρας της είναι πάντοτε άνετος (αλλά και με πιο μικρό περιθώριο στην κάθετη ταλάντωση στις διάφορες λακκούβες που συναντάς παντού στους δρόμους μας), ευθύβολος και φυσικά με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Μπορεί όλα αυτά να είναι ένα κλικ κάτω από τις λοιπές C-Class, αλλά παραμένουν πάντοτε στην κορυφή της κατηγορίας κι έχεις και ένα πιο σπορτίφ αυτοκίνητο σε αίσθηση. Το γερμανικό μοντέλο είναι πολύ στιβαρό, με εξαιρετική κατευθυντικότητα, και εντελώς ομοιογενές. Έχει ψηλά περιθώρια πρόσφυσης, είναι προοδευτικό, έχει όμως και τις χαρακτηριστικές κλίσεις εκείνες που προκύπτουν από την αρχιτεκτονική της πίσω κίνησης.



Το ESP φροντίζει κάθε φορά που χρειάζεται να σας προτρέπει να ξεχάσετε την πίσω κίνηση (που στην ελληνική άσφαλτο έχει έντονη τάση να κάνει αισθητή την παρουσία της σε κάθε οπισθοκίνητο αυτοκίνητο) και έτσι οδηγείτε μέσα σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά ποιοτικό και με αίσθημα σιγουριάς. Ειδικά στις γρήγορες μεγάλες καμπές η εξαιρετική πίσω ανάρτηση καλλιεργεί το μύθο των Mercedes, εκεί που νιώθεις τα ψαλίδια να ανοίγουν και να μεταφέρουν μια πολύ ωραία αίσθηση ποιότητας στον οδηγό. Στην πίεση παραμένει φιλική και άμεση στους χειρισμούς σου και το άμεσο τιμόνι (με την παραδοσιακή μέτρια επαναφορά) συνεισφέρει και αυτό. Πρέπει να πιεστεί αρκετά για να υποστρέψει, αλλά το ESP δεν καταλαβαίνει από τέτοια και επαναφέρει την τάξη πριν το πράξει ο οδηγός με μικρές, απλές κινήσεις. Τα φρένα στέκονται ψηλά επίσης.


Εξωτερικά,  το αυτοκίνητο είναι πολύ όμορφο. Πολύ αρμονικό, με μια γοητεία που ξεχειλίζει από τις γραμμές του, δεν πέρασε ποτέ απαρατήρητο, μάλλον από κανέναν. Χωρίς εξεζητημένες λύσεις, χωρίς σχεδόν να το προσπαθεί, το γερμανικό αυτοκίνητο βγάζει μια εξαίσια ομορφιά στον παρατηρητή σαν να είναι το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου. Και σε οποιοδήποτε κουπέ αυτό είναι σημαντικό. Μάλιστα η ομορφιά της Mercedes βγαίνει μέσα από την γνωστή της κομψότητα, υλοποιώντας μια φόρμα που κατηφορίζει νότια και αφήνοντας σε άλλους τομείς τη γερμανική-βόρεια καταγωγή της. Ιδού λοιπόν ένα ατράνταχτο στοιχείο πως η σύνθεση των διαφορετικών ταυτοτήτων είναι αυτή που δημιουργεί αρμονία στη φύση, κάτι που οι πολιτικοί συμβιβασμοί και το πολιτικό κόστος δεν αφήνουν τη Μέρκελ να δει.



Εκτός από όμορφη η C Coupe είναι φυσικά και κορυφαία σε ποιότητα. Το διαπιστώνεις μόλις μπεις στο κομψό εσωτερικό και εισπράξεις όλη αυτή την ποιοτική αίσθηση. Μόλις αγγίξεις τα μαλακά πλαστικά, μόλις αρχίσεις να νιώθεις ότι το αυτοκίνητο είναι «ένα κομμάτι». Η σχεδίαση κατά την προσωπική μας γνώμη δεν έχει εκείνη την κομψότητα που είχε η προηγούμενη C με εκείνα τα εξαιρετικά λεπτά φιλέτα στο άνω μέρος του ταμπλό που δεν συναντούσες πουθενά αλλού, αλλά εδώ κυρίαρχο ρόλο παίζει η ποιότητα, που ούτως ή άλλως κερδίζει τις εντυπώσεις περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

 Η λειτουργικότητα κυμαίνεται κι αυτή σε ψηλά επίπεδα. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολύ ικανοποιητικοί αλλά όχι κορυφαίοι, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι το ίδιο ικανοποιητικοί. Αλλά αυτό θα το ξέρετε, ένα κουπέ δεν μπορεί να έχει και καλούς χώρους για επιβάτες. Οπότε οι πάνω από 1,85μ. δεν θα νιώσουν ακριβώς σαν στο σπίτι τους. Όμως ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός, με χωρητικότητα 450 λίτρων, αποδεικνύοντας πως ένα ζευγάρι μπορεί να περάσει υπέροχα σε ένα μακρινό ταξίδι.

Όσον αφορά το κόστος αγοράς, αυτό διαμορφώνεται στα 39.900 ευρώ. Προφανώς δεν είναι ένα φτηνό αυτοκίνητο, αυτή η τιμή πάντως συνδυάζεται μ' ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στον οποίο περιλαμβάνονται το ESP, μπροστινοί και πλευρικοί αερόσακοι, αερόσακος γονάτων οδηγού, κλιματισμός, καθίσματα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα (ύψος και κλίση πλάτης), ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ραδιο-CD, σύστημα start-stop, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, υπολογιστής ταξιδιού κλπ.

Πηγή: skai.gr



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου