Για μια εταιρεία σαν την Fiat, που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα πως
να κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα με χαρακτήρα, το Panda αποτελεί επί
σχεδόν τρεις δεκαετίες βασικό πυλώνα της ύπαρξής της και ίσως το
πρακτικότερο αυτοκίνητο πόλης που κατασκεύασε ποτέ Ευρωπαίος
κατασκευαστής. Σε αυτό το χρονικό διάστημα οι Ιταλοί πούλησαν
περισσότερα από 6.400.000 Panda και παρά τον σημερινό ανταγωνισμό θεωρώ
ότι η τρίτη γενιά του μοντέλου που οδήγησα την περασμένη εβδομάδα στην
Ιταλία, εύκολα περιλαμβάνεται ανάμεσα στα δυο-τρια καλύτερα αυτοκίνητα
της κατηγορίας του.
Ο λόγος είναι απλός: οι γείτονες εφάρμοσαν ξανά την επιτυχημένη συνταγή τους, αλλάζοντας το ολοκαίνουργιο panda στα σημεία που χρειαζόταν ώστε και να αντέξει στο χρόνο και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σήμερα.
Αποκλειστικά πεντάθυρο, με αισθητική που ακροβατεί μεταξύ εφηβείας και ενηλικίωσης, το Panda του 2012 κατασκευάζεται στο πλήρως εκσυγχρονισμένο εργοστάσιο του Pomigliano, στη Νάπολη – με ρυθμό έως 1.050 αυτοκίνητα ημερησίως- συνδυάζοντας τις συμπαγείς διαστάσεις –μήκος 3,653 και πλάτος 1,643 μέτρα- με την εξαιρετική, ήδη από την πρώτη ματιά, ποιότητα κατασκευής και την πρακτικότητα που όλοι πια αναζητούν σε ένα μικρό αυτοκίνητο.
Ανοίγοντας οποιαδήποτε πόρτα για να περάσεις στον θάλαμο επιβατών αντικρύζεις τα νέα καθίσματα που παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη ενώ στην φάση της εξοικείωσης με το νέο περιβάλλον αντιλαμβάνεσαι το μεγαλύτερο πλάτος που έχουν πια οι επιβάτες στην διάθεσή τους. Αυτό σημαίνει ότι υπό προϋποθέσεις ένας τρίτος επιβάτης θα μπορούσε να καθίσει στο πίσω κάθισμα το οποίο διαθέτει υποδοχές Isofix για παιδικό κάθισμα και σύρεται εμπρός-πίσω αυξάνοντας τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα 225 στα 260 λίτρα.
Οι Ιταλοί έχουν συνδυάσει με επιτυχία το στυλ που τους χαρακτηρίζει με την πρακτικότητα, κάνοντας το εσωτερικό περιβάλλον να δείχνει χαριτωμένο και όχι παιδικό, επιλέγοντας τις σωστές διχρωμίες σε ταμπλό και καθίσματα, χρησιμοποιώντας πλαστικά που δεν φθηναίνουν το τελικό αποτέλεσμα. Δημιούργησαν έτσι ένα ακόμη «πολυσυλλεκτικό» μοντέλο για οδηγούς κάθε ηλικίας, με προίκα 14 χώρους αποθήκευσης για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα, πολλά στοιχεία εξοπλισμού στις βασικές εκδόσεις –όπως οι μετωπικοί και πλευρικοί αερόσακοι, το σύστημα Blue&Me, που περιλαμβάνει hands-free μέσω Bluetooth, αναγνώριση φωνής, θύρα USB και MP3 player, ή τα καθίσματα με σύστημα που εμποδίσει την βύθιση του σώματος- ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, αερόσακοι οροφής, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας με Hill Holder για την συγκράτηση του αυτοκινήτου κατά την εκκίνηση σε ανηφόρες και το Blue&Me TomTom2 Live που συνδυάζει, πληροφόρηση, πλοήγηση και ψυχαγωγία.
Μετά το λανσάρισμά του, το Panda θα διατίθεται και με σύστημα "Low Speed Collision" που ανιχνεύει εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο και το φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει για την αποφυγή του ατυχήματος.
Το Panda θα διατίθεται στην ελληνική αγορά από τα τέλη Φεβρουαρίου –η ελληνική αντιπροσωπεία θα δέχεται παραγγελίες από τον Ιανουάριο- στα επίπεδα εξοπλισμού Pop και Lounge τα οποία θα συνδυάζονται αρχικά με το TwinAir Τurbo δικύλινδρο μοτέρ των 875 ίππων και το τετρακύλινδρο diesel 1.3 Multijet των 75 ίππων ενώ θα ακολουθήσουν ο γνωστός Fire των 1,2 λίτρων / 69 ίππων και ο ατμοσφαιρικός ΤwinAir των 65 ίππων.
Έχοντας οδηγήσει το αυτοκίνητο στη χώρα κατασκευής του με τους τρεις πρώτους κινητήρες, διαπίστωσα ξανά πως η Fiat μπορεί αξιοποιώντας τις τεχνολογίες TwinAir και Multijet να κάνει την διαφορά.
Στην περίπτωση του turbo μοτέρ των 85 ίππων η οικονομία καυσίμου είναι υποδειγματική, όσο σβέλτα και αν θελήσεις να πας, αξιοποιώντας και το στάνταρ σύστημα Stop&Start και την λειτουργία οδήγησης Eco -που μειώνει στα 100 Nm την ροπή του συνόλου-, ενώ οι εκπομπές CO2 των 99 γραμ./χλμ. σε απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας, κάτι που δεν ισχύει για τις εκδόσεις των 69 και 75 ίππων.
Η πρώτη στα 1.242 κ.εκ. είναι ατμοσφαιρική, θα είναι τιμολογιακά η φθηνότερη αλλά εκπέμπει 120 γραμ. CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ η δεύτερη λόγω diesel στα 1.248 κ.εκ. είναι οικονομική στη χρήση, εκπέμπει 104 γραμ. CO2 στο χιλιόμετρο και για μένα είναι η καλύτερη από πλευράς απόδοσης, αποδεικνύοντας στην πράξη την πρόοδο του ομίλου Fiat στους μικρούς πετρελαιοκινητήρες.
Ανεξαρτήτως έκδοσης το κιβώτιο ταχυτήτων «μετρά» πέντε σχέσεις, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει το σωστό για την περίσταση βάρος παρέχοντας την απαιτούμενη για την κατηγορία πληροφόρηση. Υπάρχει βέβαια και η λειτουργία City που κάνει το τιμόνι ελαφρύτερο για τις επιτόπιες μανούβρες ενώ με κύκλο στροφής 9,3 μέτρα δύσκολα θα παραπονεθείτε για την ευελιξία του Panda.
Αν έπρεπε να το επιλέξω ως προσωπικό μου αυτοκίνητο, είτε θα το αποκτούσα με τον δικύλινδρο TwinAir Turbo βενζινοκινητήρα των 85 ίππων, γνωρίζοντας ότι ο θόρυβος θα μου θύμιζε τι οδηγώ όταν βύθιζα το πόδι στο γκάζι είτε με τον Multijet των 75 ίππων, αν και θα είναι μάλλον ο ακριβότερος, διότι η συνολική αίσθηση που αποκόμισα και η οικονομία καυσίμου αναδεικνύει στο έπακρο την φιλοσοφία κατασκευής του Panda. Με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω και γόνατα Μακφέρσον μπροστά το νέο Panda κινείται μια χαρά στο δρόμο και διαχειρίζεται με επιτυχία το αυξημένο ύψος του χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές.
Η ποιότητα κύλισης είναι εμφανώς αναβαθμισμένη, το αυτοκίνητο περνά καλά ακόμη και από σημεία με «πληγωμένο» οδόστρωμα ενώ ψυχολογικοί λόγοι και μόνο θα με έκαναν να πληρώσω και για το ESP, γνωρίζοντας ότι ενίοτε εγώ το παρακάνω.
Όσο για τους εραστές της τετρακίνησης, κάντε υπομονή ως το τέλος του 2012.
To Fiat Panda 2012 σε αριθμούς
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,653 / 1,643 / 1,551
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,300
Κινητήρες (κ.εκ.): 1.242 (1.2 8v), 875 (0.9 Turbo TwinAir), 1.248 (1.3 Multijet), 964 (0.9 TwinAir)
Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 69 / 5.500 (1.2 8v), 85 / 5.500 (0.9 Turbo TwinAir), 75 / 4.000 (1.3 Multijet), 65 / 6.250 (0.9 TwinAir)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 102 / 3.000 (1.2 8v), 145 / 1.900 (0.9 Turbo TwinAir), 190 / 1.500 (1.3 Multijet), 88 / 3.500 (0.9 TwinAir)
Βάρος (κιλά): Από 940
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μεικτό κύκλο): 5,2 (1.2 8v), 4,2 (0.9 Turbo TwinAir), 3,9 (1.3 Multijet), Αναμένεται (0.9 TwinAir)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 120 (1.2 8v), 99 (0.9 Turbo TwinAir), 104 (1.3 Multijet), 99 (0.9 TwinAir)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 14,2" (1.2 8v), 11,2" (0.9 Turbo TwinAir), 12,8" (1.3 Multijet), 15,7" (0.9 TwinAir)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 164 (1.2 8v), 177 (0.9 Turbo TwinAir), 168 (1.3 Multijet), 159 (0.9 TwinAir)
Στην Ελλάδα: Φεβρουάριος 2012
Ο λόγος είναι απλός: οι γείτονες εφάρμοσαν ξανά την επιτυχημένη συνταγή τους, αλλάζοντας το ολοκαίνουργιο panda στα σημεία που χρειαζόταν ώστε και να αντέξει στο χρόνο και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σήμερα.
Αποκλειστικά πεντάθυρο, με αισθητική που ακροβατεί μεταξύ εφηβείας και ενηλικίωσης, το Panda του 2012 κατασκευάζεται στο πλήρως εκσυγχρονισμένο εργοστάσιο του Pomigliano, στη Νάπολη – με ρυθμό έως 1.050 αυτοκίνητα ημερησίως- συνδυάζοντας τις συμπαγείς διαστάσεις –μήκος 3,653 και πλάτος 1,643 μέτρα- με την εξαιρετική, ήδη από την πρώτη ματιά, ποιότητα κατασκευής και την πρακτικότητα που όλοι πια αναζητούν σε ένα μικρό αυτοκίνητο.
Ανοίγοντας οποιαδήποτε πόρτα για να περάσεις στον θάλαμο επιβατών αντικρύζεις τα νέα καθίσματα που παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη ενώ στην φάση της εξοικείωσης με το νέο περιβάλλον αντιλαμβάνεσαι το μεγαλύτερο πλάτος που έχουν πια οι επιβάτες στην διάθεσή τους. Αυτό σημαίνει ότι υπό προϋποθέσεις ένας τρίτος επιβάτης θα μπορούσε να καθίσει στο πίσω κάθισμα το οποίο διαθέτει υποδοχές Isofix για παιδικό κάθισμα και σύρεται εμπρός-πίσω αυξάνοντας τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα 225 στα 260 λίτρα.
Οι Ιταλοί έχουν συνδυάσει με επιτυχία το στυλ που τους χαρακτηρίζει με την πρακτικότητα, κάνοντας το εσωτερικό περιβάλλον να δείχνει χαριτωμένο και όχι παιδικό, επιλέγοντας τις σωστές διχρωμίες σε ταμπλό και καθίσματα, χρησιμοποιώντας πλαστικά που δεν φθηναίνουν το τελικό αποτέλεσμα. Δημιούργησαν έτσι ένα ακόμη «πολυσυλλεκτικό» μοντέλο για οδηγούς κάθε ηλικίας, με προίκα 14 χώρους αποθήκευσης για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα, πολλά στοιχεία εξοπλισμού στις βασικές εκδόσεις –όπως οι μετωπικοί και πλευρικοί αερόσακοι, το σύστημα Blue&Me, που περιλαμβάνει hands-free μέσω Bluetooth, αναγνώριση φωνής, θύρα USB και MP3 player, ή τα καθίσματα με σύστημα που εμποδίσει την βύθιση του σώματος- ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, αερόσακοι οροφής, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας με Hill Holder για την συγκράτηση του αυτοκινήτου κατά την εκκίνηση σε ανηφόρες και το Blue&Me TomTom2 Live που συνδυάζει, πληροφόρηση, πλοήγηση και ψυχαγωγία.
Μετά το λανσάρισμά του, το Panda θα διατίθεται και με σύστημα "Low Speed Collision" που ανιχνεύει εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο και το φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει για την αποφυγή του ατυχήματος.
Το Panda θα διατίθεται στην ελληνική αγορά από τα τέλη Φεβρουαρίου –η ελληνική αντιπροσωπεία θα δέχεται παραγγελίες από τον Ιανουάριο- στα επίπεδα εξοπλισμού Pop και Lounge τα οποία θα συνδυάζονται αρχικά με το TwinAir Τurbo δικύλινδρο μοτέρ των 875 ίππων και το τετρακύλινδρο diesel 1.3 Multijet των 75 ίππων ενώ θα ακολουθήσουν ο γνωστός Fire των 1,2 λίτρων / 69 ίππων και ο ατμοσφαιρικός ΤwinAir των 65 ίππων.
Έχοντας οδηγήσει το αυτοκίνητο στη χώρα κατασκευής του με τους τρεις πρώτους κινητήρες, διαπίστωσα ξανά πως η Fiat μπορεί αξιοποιώντας τις τεχνολογίες TwinAir και Multijet να κάνει την διαφορά.
Στην περίπτωση του turbo μοτέρ των 85 ίππων η οικονομία καυσίμου είναι υποδειγματική, όσο σβέλτα και αν θελήσεις να πας, αξιοποιώντας και το στάνταρ σύστημα Stop&Start και την λειτουργία οδήγησης Eco -που μειώνει στα 100 Nm την ροπή του συνόλου-, ενώ οι εκπομπές CO2 των 99 γραμ./χλμ. σε απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας, κάτι που δεν ισχύει για τις εκδόσεις των 69 και 75 ίππων.
Η πρώτη στα 1.242 κ.εκ. είναι ατμοσφαιρική, θα είναι τιμολογιακά η φθηνότερη αλλά εκπέμπει 120 γραμ. CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ η δεύτερη λόγω diesel στα 1.248 κ.εκ. είναι οικονομική στη χρήση, εκπέμπει 104 γραμ. CO2 στο χιλιόμετρο και για μένα είναι η καλύτερη από πλευράς απόδοσης, αποδεικνύοντας στην πράξη την πρόοδο του ομίλου Fiat στους μικρούς πετρελαιοκινητήρες.
Ανεξαρτήτως έκδοσης το κιβώτιο ταχυτήτων «μετρά» πέντε σχέσεις, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει το σωστό για την περίσταση βάρος παρέχοντας την απαιτούμενη για την κατηγορία πληροφόρηση. Υπάρχει βέβαια και η λειτουργία City που κάνει το τιμόνι ελαφρύτερο για τις επιτόπιες μανούβρες ενώ με κύκλο στροφής 9,3 μέτρα δύσκολα θα παραπονεθείτε για την ευελιξία του Panda.
Αν έπρεπε να το επιλέξω ως προσωπικό μου αυτοκίνητο, είτε θα το αποκτούσα με τον δικύλινδρο TwinAir Turbo βενζινοκινητήρα των 85 ίππων, γνωρίζοντας ότι ο θόρυβος θα μου θύμιζε τι οδηγώ όταν βύθιζα το πόδι στο γκάζι είτε με τον Multijet των 75 ίππων, αν και θα είναι μάλλον ο ακριβότερος, διότι η συνολική αίσθηση που αποκόμισα και η οικονομία καυσίμου αναδεικνύει στο έπακρο την φιλοσοφία κατασκευής του Panda. Με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω και γόνατα Μακφέρσον μπροστά το νέο Panda κινείται μια χαρά στο δρόμο και διαχειρίζεται με επιτυχία το αυξημένο ύψος του χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις στις στροφές.
Η ποιότητα κύλισης είναι εμφανώς αναβαθμισμένη, το αυτοκίνητο περνά καλά ακόμη και από σημεία με «πληγωμένο» οδόστρωμα ενώ ψυχολογικοί λόγοι και μόνο θα με έκαναν να πληρώσω και για το ESP, γνωρίζοντας ότι ενίοτε εγώ το παρακάνω.
Όσο για τους εραστές της τετρακίνησης, κάντε υπομονή ως το τέλος του 2012.
To Fiat Panda 2012 σε αριθμούς
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,653 / 1,643 / 1,551
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,300
Κινητήρες (κ.εκ.): 1.242 (1.2 8v), 875 (0.9 Turbo TwinAir), 1.248 (1.3 Multijet), 964 (0.9 TwinAir)
Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 69 / 5.500 (1.2 8v), 85 / 5.500 (0.9 Turbo TwinAir), 75 / 4.000 (1.3 Multijet), 65 / 6.250 (0.9 TwinAir)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 102 / 3.000 (1.2 8v), 145 / 1.900 (0.9 Turbo TwinAir), 190 / 1.500 (1.3 Multijet), 88 / 3.500 (0.9 TwinAir)
Βάρος (κιλά): Από 940
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μεικτό κύκλο): 5,2 (1.2 8v), 4,2 (0.9 Turbo TwinAir), 3,9 (1.3 Multijet), Αναμένεται (0.9 TwinAir)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 120 (1.2 8v), 99 (0.9 Turbo TwinAir), 104 (1.3 Multijet), 99 (0.9 TwinAir)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 14,2" (1.2 8v), 11,2" (0.9 Turbo TwinAir), 12,8" (1.3 Multijet), 15,7" (0.9 TwinAir)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 164 (1.2 8v), 177 (0.9 Turbo TwinAir), 168 (1.3 Multijet), 159 (0.9 TwinAir)
Στην Ελλάδα: Φεβρουάριος 2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου