Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2011

Νέο Renault Twingo Gordini

Το Twingo λανσαρίστηκε το 1993 και έφερε τα πάνω κάτω στην παγκόσμια αγορά χάρη στον ιδιαίτερο σχεδιασμό του και στις πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης των χώρων στο εσωτερικό του.
Το μοντέλο δεύτερης γενιάς κυκλοφόρησε το 2007 και...απογοήτευσε, αφού είχε ευνουχισθεί το ντιζάιν του και έμοιαζε πλέον με ένα από τα υπόλοιπα μίνι. Ένας λόγος παραπάνω να προχωρήσουν οι Γάλλοι στη συνολική αναβάθμισή του και να το προικίσουν με μία εντελώς νέα εμφάνιση, που παραπέμπει -έστω και δειλά- στο πρώτο Twingo. Για παράδειγμα, οι τεράστιοι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης μοιάζουν με τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα του προγόνου, ενώ στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και πάλι η υφασμάτινη ηλιοροφή, που είχε καταργηθεί στο Twingo δεύτερης γενιάς.

Το λανσάρισμα του ανανεωμένου Twingo θα γίνει τον Ιανουάριο με βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων, που αποδίδουν στην ατμοσφαιρική εκδοχή 75 ίππους και στην υπερτροφοδοτούμενη 102 και με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων και 86 άλογα. Την άνοιξη αναμένεται να προστεθεί στη γκάμα η έκδοση Gordini RS με κινητήρα 1,6 λίτρων και 133 ίππους, ενώ όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Το γρήγορο Twingo 1.2 TCe με τα 102 άλογα "φορά" και αυτό τα χρώματα της Gordini, όπως ονομάζονταν στο παρελθόν οι σπορ εκδόσεις των μοντέλων της Renault.

Η επιτάχυνσή του από στάση έως 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 9,8", η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,7 λίτρα ανά 100 χλμ. Ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι τιμές του για την Ελλάδα, υπολογίζουμε όμως ότι θα κυμαίνονται μεταξύ 14.000 και 15.000 ευρώ, αντίθετα με τη βασική έκδοση του Twingo που θα ξεκινά από περίπου 10.000 ευρώ.

Οι Γάλλοι επέλεξαν μία άνετη ρύθμιση των αναρτήσεων, η οποία αποδεικνύεται σωστή αφού ούτε οι επιβάτες ταλαιπωρούνται ούτε γίνονται σημαντικές παραχωρήσεις στα επίπεδα πρόσφυσης στις στροφές. Το εσωτερικό φρεσκαρίστηκε και δείχνει πιο μοντέρνο, τα ψηφιακό ταχύμετρο παρέμεινε στο κέντρο του ταμπλό, η ποιότητα των πλαστικών ανταποκρίνεται στον -μέτριο- μέσο όρο της κατηγορίας και οι επιβάτες κάθονται σχετικά ψηλά πάνω σε καθίσματα με σχετικά κοντές επιφάνειες για τους μηρούς και τα πόδια τους. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ εξαρτάται από τη ρύθμιση των κυλιόμενων πίσω καθισμάτων.

Αν τραβηχτούν μπροστά ανεβαίνει ο όγκος του χώρου αποσκευών στα -ιδιαίτερα υψηλά- 285 λίτρα, αν συρθούν εντελώς πίσω για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών, τότε συρρικνώνεται στα 165 λίτρα. Γενικότερα, το αναβαθμισμένο Twingo εκπλήσσει ευχάριστα με τους διαθέσιμους χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών του (εμπρός και πίσω), όπου περιλαμβάνεται στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Στα μείον του καταλογίζεται πάντως το γεγονός, ότι -προς το παρόν τουλάχιστον- θα διατίθεται μόνον με τρίθυρο αμάξωμα.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, 1.149 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 102 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 155 Nm στις 3.500 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, κιβώτιο πέντε σχέσεων, όγκος χώρου αποσκευών 165-285 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 3.687/1.665/1.470 χιλιοστά.
 
Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8", τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 132 γρ./χλμ.

Πηγή: gazzetta.gr



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου